Ketvirtadienis, 22 vasario, 2024
PradžiaVandens transportasAksesuarai/DalysFuturistiniai sraigtai jūsų laivui, tikroji revoliucija

Futuristiniai sraigtai jūsų laivui, tikroji revoliucija

- Advertisement -

Šiek tiek priešistorės

Ne paslaptis, kad pastaruosius dešimtmečius, laivyboje realių pasiekimų ir technologinių naujovių jau senokai nebuvo matyti. Ypač kalbant tiek apie sraigtus tiek laivų formas. Dažnas gamintojas apsiribodavo mažai patobulinimais, žalesniais sprendimais, lipdukų ir lempučių ant korpuso klijavimas. Taip, jau galima nusipirkti naujus elektrinius variklius, mažiau taršius dažus, tačiau tai niekaip nepatobulina nuplaukiamo atstumo arba laivo formų techninių charakteristikų.

Sraigtų istorija

Sraigtus, tokia forma kaip mes pripratome juos matytu, sukūrė 1830-aisiais metais ir buvo tobulinami iki 1900 pradžios. Nuo šio momento, vandeniui skirtų, sraigtų dizainas stabilizavosi ir per pastaruosius dešimtmečius nelabai ir keitėsi. Sraigtai būna skirtingo kampo, žingsnio, dydžio, bet pagrindinis dizainas ir jo techninės savybės realiai nesikeitė ir buvo panašios virš šimto metų. Žmonės išmoko gaminti iš skirtingų medžiagų, geriau poliruoti. Valstybės gamina specifinius sraigtus povandeniniams laivams, tačiau tokios technologijos neprieinamos paprastajam mirtingajam. Ir geras plieninis sraigtas, galingam pakabinamam varikliui, iki šiol kainuoja kelis šimtus eurų, o galingų modelių sraigtai siekia tūkstančius. Ir tai mes kalbame apie pramoginę laivybą.

Sraigtų minusai

Puikiai žinoma kad katerių sraigtų naudingumo koeficientas nėra artimas 100% dėl dviejų priežasčių.

  1. Pirmoji priežastys yra kavitacija. Procesas, kai dėl didelio greičio, vanduo pradeda sproginėti ties menčių galiukais. Šis procesas ne tik geba sunaikinti sraigtą, ir jis atrodo kaip krateriais nusėtas mėnulis, bet taipogi sukelia triukšmą.
  2. Antroji priežastis tai vadinamasis sraigto praslydimas. Nes judant valčiai į priekį, sraigtas dalinai praslysta pro vandens plotus, taip sumažindamas savo naudingumą. Jeigu sraigtas nejudėtu horizontaliai, šios problemos išvengtume, tačiau niekur nenuplauktume, o tiesiog, kaip Kruonio HES, varinėtume vandenį po tvenkinį.

Naujasis sraigtų amžius

Naujieji sraigtai buvo pradėti gaminti nuo 1970-ūjų, tačiau dėl labai sudėtingos technologijos, tuo metu šie bandymai buvo nutraukti ir patobulėjus technologijoms, tik dabar, atsirado galimybė juos gaminti pakankamais kiekiais. Toridiniai sraigtai turi labai neįprastą, mūsų akiai, formą. Tačiau dizainas nėra jų pagrindinis pranašumas. Bet tikroji revoliucija slypi būtent pačioje formoje.

Toroidinių sraigtų pranašumai

Dėl savo neįprastos formos, šie sraigtai yra mažiau paveikiami kavitacijos, nes visą mentė remiasi į vandenį sukimo metu, o ne vien jos galiukas. Ko pasėkoje toks sraigtas ne tik ilgiau tarnauja, tačiau tyrimais įrodyta, kad tokio sraigto naudingumas viršija įprastą sraigtą nuo 20 iki 105%. Tikrai taip, iki dviejų kartu naudingesnis sraigtas. Ir svarbiausia, kad šis fenomenas pasireiškia vidutinių apsukų diapazone. Aukso standartas, kuris suteikia galimybę ženkliai taupyti kurą. Priedo, dėl mažesnės kavitacijos, plaukimas su tokiu sraigtu tampa apčiuopiamai tylesnis. Gamintojas žada bent 30% kuro sąnaudų sumažėjimą, ženkliai aukštesnį greitį prie vidutinių apsukų ir laivo glisavimą prie mažesnių apsukų (500-1000 aps./min.)

Bet, kaip ir visos naujos technologijos, šios kaina tikrai ženkli. Sraigtai gaminami tik pagal užsakymą, avansas nei daug nei mažai 100 USD. Minimalus variklio galingumas, kuriam gali pagaminti sraigtą, yra nuo 150AG. Pilną kainą sudaro 5000 USD. Už šią sumą gamintojas suteikia 5 metų gamybos defektų garantija bei 1 metų garantiją nuo galimų pažeidimų (t.y. užplaukus ant akmens, gamintojas pakeis sraigtą nauju). Šią garantiją galite prasitęsti iki 5 metų už papildomą mokestį.

Ir svarbiausia, šis dizainas puikiai veikia, ne vien tik vandenyje. Šiai dienai jau testuojami sraigtai dronams ir skraidantiems aparatams. Elektros turbinų efektyvumas, skirtingi siurbliai ir panaši techniką. Šis sprendimas turi ženkliai platesni potencialą, negu galime išsivaizduoti

Reklama
Panašus straipsniai
- Advertisment -

Populiariausi