Lietuvos rinka
Šiandien apžvelgsime pačių gamintojų montuojamas apsaugos sistemas į gaminamus variklius. Lietuvos rinkoje dominuoja Yamaha ir Mercury variklių gamos, todėl kalbėsime būtent apie šių gamintojų sprendimus.
Mercury TDS apsauga
Šis gamintojas pristatė pirmąją apsaugos sistemą prieš gerus 10 metų. MERCURY THEFT DETERRENT SYSTEM arba kitaip vadinama TDS sudaro vienas papildomas blokas ir du raktai. Įdiegimas tikrai paprastas, iš esmės pajungiant laidus į esamas jungtis. Taipogi Mercury rinkai pasiūlė premium šio produkto versiją, kuri leido nuotolinio būdu stebėti ir valdyti variklio veikimą. Ir jeigu produkto idėja skamba puikiai, yra keli bet.
- Sprendimas tinka tik SmartCraft technologiją palaikantiems varikliams
- Variklio galia turi būti min 40 AG
- Produkto kaina prasideda nuo 1000 Eur
- Premium versijos kaina nuo 3500 Eur (brangus gps sekiklis)
- Ir pagrindinis šio produkto Achilo kulnas, jis ne blokuoja variklį, o ribuoja apsukas iki 2000 aps/min
Savaime aišku, kad tiek kainos, tiek šio produkto ribotos galimybės netenkino vartotojus, todėl Mercury 2020 metais išleido panašų produktą 1st Mate.
Mercury 1st Mate
Jie sakė kad tai naujos kartos produktas, jie pasakojo apie nepamatuotas galimybes. O ką realiai gavo vartotojai. Pati sistema tinka daugeliui variklių, tačiau skaitant diegimo instrukcijas, tampa aišku kad šis produktas atlieka labai ribotas funkcijas jūsų telefono pagalba. Šis produktas skirtas labiau kapitono ir keleivių saugumui, bet Mercury stiliumi. Pvz. visi laivo/katerio keleiviai gali dėvėti specialias apyrankes, ir kažkam iškritus už borto varikliai automatiškai stabdomi. O iškritus kapitonui, jūsų telefono pagalba sistema automatiškai išsiunčia SMS žinutė jūsų nurodytu numeriu. Bet kyla klausimas, o kas nutiks jeigu ne tik kapitonas, bet ir telefonas atsidurs vandenyje. Pats blokas neturi nei GPS nei GSM ryšio galimybės. Absoliučiai visas valdymas atliekamas arba apyrankės, arba telefono pagalba. Sprendimą nerekomenduojame naudoti su kitų gamintojų varikliais, nes bent šiek tiek nusimanantis elektronikoje asmuo supras kaip apeiti apsaugą. Ar sistemą apeinama su Mercury varikliais, nežinome. Bet jeigu turite tokią ir sutiktumėt patikrinti, su mielu noru priimtume pasiūlymą.
Yamaha pakabinamų varikliu apsauga
Savaime aišku, kad Yamaha neatsiliko nuo Mercury ir taip pat pristatė savo sistemą pakabinamiems varikliams, kuri blokuoja juos. Tik skirtingai nuo Mercury, ši apsauga blokuoja variklius, o ne apriboja jų apsukas. Iš vienos pusės, tai gerai, iš kitos pusės jus galite likti, pametus pvz. pultelį, be variklio juros viduryje. Todėl šių kompanijų marketologai dažnai vieni kitiems prikaičioja šių sistemų skirtumus. Bet Yamahos esminis pranašumas, kad apribojimas įtašomas į variklio smegenis, vadinamas ECU. Todėl pavogus tokį variklį reikės keisti valdymo bloką, kreiptis į pilkus servisus (kurie neaišku ar padės), arba Yamahos atstovybėje policija pakamantinės asmens kur jis gavo šį variklį. Skirtingai nei Mercury sprendimas, kuris iš esmės nelabai ir blokuoja pavogus pakabinamą variklį, Yamaha privers vagį kelis kartus pagalvoti apie naudą prieš rizikuojant laisvę.
Skirtingai nei Mercury, ši sistema gali būti įdiegta į variklius, pradedant nuo F20G ir galingesnius. Kaina internete nuo 370 Eur. Pakankamai priimtinas variantas. Turintiems galingus variklius arba planuojantiems naudoti Helm Master valdimą, ši sistema įdiegta į standartinį sistemos rinkinį.
Apibendrinimas
Svarbu suprasti, kad šios sistemos labiau skirtos arba atbaidyti vagį arba užkirsti kelią viso laivo vagystei. Netgi pavogus, be GPS pagalbos jus nežinosite kada tai įvyko, ir kur dabar jūsų variklis. Todėl svarbu naudoti kompleksiškus sprendimus, kurie suteiks galimybę vagystės atveju atgauti savo daiktus. Na ir svarbiausia, kad šie produktai aktualus tik kokiems 5% Lietuvos laivavedžių, nes absoliuti daugumą naudoja iki 25 AG variklius.